Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Michail Cholevas - Rhythmical And Metric Organisation Of Music Phrases In Taksims (≈Taksimlerde Melodik İfadelerin Ritmik ve Metrik Organizasyonu)
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="efrūḫte" data-source="post: 84966" data-attributes="member: 3556"><p>Sonuç (tabii sizin bahsettiğiniz "taksimler aslında o kadar da serbest değil" sonucu dışında) makâlenin verdiği şemalarda. Yâni, taksimin ritmik yapısını oluşturmak için (çevirimden alıyorum):</p><p></p><p style="text-align: center"><em>Küçük zamanlı ritimler (1,2,3) + bunların birleşimiyle oluşmuş ölçülü ifadeler + ifadeler</em></p> <p style="text-align: center"><em>arası tempo değişimi + başlangıç ve bitişte uzun notalar = Serbest ritim hissi</em></p> <p style="text-align: center"></p><p>yapabilirsiniz diyor. Bunu daha "Türkçe" bir şekilde ifâde edecek olursak; basit ritmik ifâdeler düşünüp, bunları birleştirip, tempo değişimleri ve ifâdelerin başında ve sonunda ritmik olarak kolay belirlenemeyen uzun notalar kullanarak taksimin "serbest" hissini yakalayabilirsiniz. Tabii bunu makâm nazariyât bilgilerinizle birleştirerek.</p><p></p><p>(Şu karşılaştırma konusundan da bahsetmişsiniz, o makâlede "başka bir araştırmada yapılması gerekiyor" şeklinde ifâde edilmiş. İlk başta yazmayı unutmuşum, affedin.)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="efrūḫte, post: 84966, member: 3556"] Sonuç (tabii sizin bahsettiğiniz "taksimler aslında o kadar da serbest değil" sonucu dışında) makâlenin verdiği şemalarda. Yâni, taksimin ritmik yapısını oluşturmak için (çevirimden alıyorum): [CENTER][I]Küçük zamanlı ritimler (1,2,3) + bunların birleşimiyle oluşmuş ölçülü ifadeler + ifadeler arası tempo değişimi + başlangıç ve bitişte uzun notalar = Serbest ritim hissi[/I] [/CENTER] yapabilirsiniz diyor. Bunu daha "Türkçe" bir şekilde ifâde edecek olursak; basit ritmik ifâdeler düşünüp, bunları birleştirip, tempo değişimleri ve ifâdelerin başında ve sonunda ritmik olarak kolay belirlenemeyen uzun notalar kullanarak taksimin "serbest" hissini yakalayabilirsiniz. Tabii bunu makâm nazariyât bilgilerinizle birleştirerek. (Şu karşılaştırma konusundan da bahsetmişsiniz, o makâlede "başka bir araştırmada yapılması gerekiyor" şeklinde ifâde edilmiş. İlk başta yazmayı unutmuşum, affedin.) [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Michail Cholevas - Rhythmical And Metric Organisation Of Music Phrases In Taksims (≈Taksimlerde Melodik İfadelerin Ritmik ve Metrik Organizasyonu)
Üst
Alt