Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Michail Cholevas - Rhythmical And Metric Organisation Of Music Phrases In Taksims (≈Taksimlerde Melodik İfadelerin Ritmik ve Metrik Organizasyonu)
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="efrūḫte" data-source="post: 84918" data-attributes="member: 3556"><p>Haklısınız, hatta kanalda daha zor notasyona alınabilen (ve dolayısıyla daha fazla yanlışı olan) videolar da gördüm. Zâten makalede de bundan bahsedilmiş (çevirimden alıyorum):</p><p>"Bir yandan Avrupa kökenli notasyon sistemlerinin statik karakteri, melizmatik melodik gelişim ve serbest ritim gibi unsurları</p><p>yansıtmak (ve bunların müzisyenler tarafından hızlı bir şekilde kullanılmasını sağlamak) için muhtemelen en uygun sistem değildir..."</p><p></p><p>Ancak iki noktada bu makâlenin yine de çok yararlı olduğunu düşünüyorum. Notaya alınmamış bir taksimi yaklaşık olarak ve bazı yanlışlar içererek bile olsa yapısal olarak incelememiz önemlidir, çünkü şu ana kadar bunu karşılaştırmalı olarak yapacak bir metot yapılmamıştır; çoğunlukla müzisyenlerin (kendine özel metotlarıyla) notaya döktüğü, ve dolayısıyla karşılaştırma yapılamayacak notalarımız vardır. Bu yüzden de taksimin melodik olmayan niteliklerini anlamak için böyle bir metodun geliştirilmesi mühimdir, şu anda da bu konuda daha iyi bir metot göstereni görmedim.</p><p></p><p>İkincisi de makalede gösterilen basitleştirilmiş şemalar ve direktiflerdir. Yaptıkları analizlerden çıkardıkları sonuçların içinde taksim icrâcılarına yardım edecek herhangi bir verinin bulunması bence çok güzeldir. Ne kadar uygulanabilir onu görmemiz lazım, ancak bu tür yenilikçi makâlelere ihtiyacımız var.</p><p></p><p>Daha genel olarak da söyleyeyim, buraya koyduğum makâlelerin hepsiyle aynı fikirde değilim, metodolojik olarak hatasız olduklarını da düşünmüyorum. Meselâ, bir ara Seyit Yöre'nin icrâyla ilgili bir makâlesini önermiştim, her okuduğumda makâlenin kullandığı "Geleneksel/geleneksel olmayan sanat müziği" veya "Uluslararası Sanat Müziği" gibi ilginç, asla kullanılmasını istemeyeceğim tabirlerden rahatsız olsam bile. İlginç, yeni bir bilgi veren, veya bunun gibi önemli bir ihtiyacı karşılayan makâleler bence her zaman önemlidir.</p><p></p><p>Yine de uyarınız için teşekkürler.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="efrūḫte, post: 84918, member: 3556"] Haklısınız, hatta kanalda daha zor notasyona alınabilen (ve dolayısıyla daha fazla yanlışı olan) videolar da gördüm. Zâten makalede de bundan bahsedilmiş (çevirimden alıyorum): "Bir yandan Avrupa kökenli notasyon sistemlerinin statik karakteri, melizmatik melodik gelişim ve serbest ritim gibi unsurları yansıtmak (ve bunların müzisyenler tarafından hızlı bir şekilde kullanılmasını sağlamak) için muhtemelen en uygun sistem değildir..." Ancak iki noktada bu makâlenin yine de çok yararlı olduğunu düşünüyorum. Notaya alınmamış bir taksimi yaklaşık olarak ve bazı yanlışlar içererek bile olsa yapısal olarak incelememiz önemlidir, çünkü şu ana kadar bunu karşılaştırmalı olarak yapacak bir metot yapılmamıştır; çoğunlukla müzisyenlerin (kendine özel metotlarıyla) notaya döktüğü, ve dolayısıyla karşılaştırma yapılamayacak notalarımız vardır. Bu yüzden de taksimin melodik olmayan niteliklerini anlamak için böyle bir metodun geliştirilmesi mühimdir, şu anda da bu konuda daha iyi bir metot göstereni görmedim. İkincisi de makalede gösterilen basitleştirilmiş şemalar ve direktiflerdir. Yaptıkları analizlerden çıkardıkları sonuçların içinde taksim icrâcılarına yardım edecek herhangi bir verinin bulunması bence çok güzeldir. Ne kadar uygulanabilir onu görmemiz lazım, ancak bu tür yenilikçi makâlelere ihtiyacımız var. Daha genel olarak da söyleyeyim, buraya koyduğum makâlelerin hepsiyle aynı fikirde değilim, metodolojik olarak hatasız olduklarını da düşünmüyorum. Meselâ, bir ara Seyit Yöre'nin icrâyla ilgili bir makâlesini önermiştim, her okuduğumda makâlenin kullandığı "Geleneksel/geleneksel olmayan sanat müziği" veya "Uluslararası Sanat Müziği" gibi ilginç, asla kullanılmasını istemeyeceğim tabirlerden rahatsız olsam bile. İlginç, yeni bir bilgi veren, veya bunun gibi önemli bir ihtiyacı karşılayan makâleler bence her zaman önemlidir. Yine de uyarınız için teşekkürler. [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Michail Cholevas - Rhythmical And Metric Organisation Of Music Phrases In Taksims (≈Taksimlerde Melodik İfadelerin Ritmik ve Metrik Organizasyonu)
Üst
Alt