Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Ana Sayfa
DîvânMakam
DîvânMakam Hakkında
Mecmua-ı Saz ü Söz'deki Formlar
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="efrūḫte" data-source="post: 84736" data-attributes="member: 3556"><p>Sonraki haftalar içinde MSS'den olabildiğince fazla, ilk önce daha çok bilinen, genellikle sözlü parçalardan başlayarak eser paylaşmaya çalışacağım. Ancak daha önce bu dönemden eserlerin sisteme girilmemesi nedeniyle bu parçaların formlarına "diğer" yazıp açıklamam gerekiyor. Bu hem benim için zor, hem de meraklısı için akıl karıştırıcı olacaktır. Bu sebeple, ve [USER=5]@Derûnhân[/USER]'ın tavsiyesiyle bunu yazıyorum, ancak zaten eksik olan formların sayısı da çok değil. "Murabba" en önemlisi, bunun yanında "Raks" ve "Varsağı" da var. Tekerleme adıyla geçen bir eser de var, ancak bu "form"un türkü/türkîden bir farkı olduğunu görmedim. Sonuç olarak, bu ilk üç formun eklenmesi iyi olur diye düşünüyorum.</p><p></p><p>Biraz konu dışı olacak, ancak eklediğim ve ekleyeceğim Fenerli şarkıları için de uygun görülürse "Fenerli Şarkısı" veya "Tragoudi" adıyla bir tasnif doğru olabilir, ancak zaten şu "kimindir şu müzik" tartışmasının sonucu belli değilken onları "Diğer" olarak kaydetmeye razıyım.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="efrūḫte, post: 84736, member: 3556"] Sonraki haftalar içinde MSS'den olabildiğince fazla, ilk önce daha çok bilinen, genellikle sözlü parçalardan başlayarak eser paylaşmaya çalışacağım. Ancak daha önce bu dönemden eserlerin sisteme girilmemesi nedeniyle bu parçaların formlarına "diğer" yazıp açıklamam gerekiyor. Bu hem benim için zor, hem de meraklısı için akıl karıştırıcı olacaktır. Bu sebeple, ve [USER=5]@Derûnhân[/USER]'ın tavsiyesiyle bunu yazıyorum, ancak zaten eksik olan formların sayısı da çok değil. "Murabba" en önemlisi, bunun yanında "Raks" ve "Varsağı" da var. Tekerleme adıyla geçen bir eser de var, ancak bu "form"un türkü/türkîden bir farkı olduğunu görmedim. Sonuç olarak, bu ilk üç formun eklenmesi iyi olur diye düşünüyorum. Biraz konu dışı olacak, ancak eklediğim ve ekleyeceğim Fenerli şarkıları için de uygun görülürse "Fenerli Şarkısı" veya "Tragoudi" adıyla bir tasnif doğru olabilir, ancak zaten şu "kimindir şu müzik" tartışmasının sonucu belli değilken onları "Diğer" olarak kaydetmeye razıyım. [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Ana Sayfa
DîvânMakam
DîvânMakam Hakkında
Mecmua-ı Saz ü Söz'deki Formlar
Üst
Alt