Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Konser Formatı
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Derûnhân" data-source="post: 84665" data-attributes="member: 5"><p>Resime bakınca daha da üzüldüm. En az 10 tâne keman var, bir tâne tanbur koymuşlar. 1 metre yanında olsam duyamam. 2 kanun, tek kemençe ve 5-6 ud.</p><p>Neye göre belirlemişler bunu? Ya da bu sâdece derste olanların resmi mi? Ben özellikle konser formatını sordum halbuki, bir ders ortamını değil.</p><p></p><p>Bir de arkada piyanonun üstünde ud çalan bayan neden orada oturuyor? Grubundan ayrı oturmuş, ne alâka anlayamadım?</p><p></p><p></p><p>Neden gerek olmasın? Ben çok şikâyetçiyim bu konuda. Tanbur sevdâlısı olarak duyamıyorum sazı yanında bir ud, bir kanun oldu mu. Tınıyı almak lâzım. Bir konsere 2 keman koyacaklarına 4 tanbur koymuyorlar hiç.</p><p></p><p></p><p>Bence eğer piyasa için yapılmıyorsa bir iş, çünkü o zaman talebe göre değişir, bir devlet kurumunun böyle şeylerden uzak durması lâzım. Doğrusu neyse, onu uygulaması lâzım. Öncülük edip doğrusu yayılsın diye. Adam yetiştirirken doğrusunu vermek lâzım insanlara, talebe göre değil. Kaliteden ödün vermemek lâzım. Yoksa "dünyâ çapında" müziğimiz var nasıl diyelim? Amatörlük oluyor resmen. Bunu size özel demiyorum, yanlış anlamayınız. Herkes için diyorum, idealin peşinden koşmak lâzım.</p><p></p><p></p><p></p><p>Batı orkestrasında çalmasına gerek yok zâten. Kendi orkestramızda çalabilmesi lâzım. Çalabilmeleri için de bir oturma düzeni ve kac adet olacağının belirli olması gerekir. Ama sanırım yok böyle bir düzen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Derûnhân, post: 84665, member: 5"] Resime bakınca daha da üzüldüm. En az 10 tâne keman var, bir tâne tanbur koymuşlar. 1 metre yanında olsam duyamam. 2 kanun, tek kemençe ve 5-6 ud. Neye göre belirlemişler bunu? Ya da bu sâdece derste olanların resmi mi? Ben özellikle konser formatını sordum halbuki, bir ders ortamını değil. Bir de arkada piyanonun üstünde ud çalan bayan neden orada oturuyor? Grubundan ayrı oturmuş, ne alâka anlayamadım? Neden gerek olmasın? Ben çok şikâyetçiyim bu konuda. Tanbur sevdâlısı olarak duyamıyorum sazı yanında bir ud, bir kanun oldu mu. Tınıyı almak lâzım. Bir konsere 2 keman koyacaklarına 4 tanbur koymuyorlar hiç. Bence eğer piyasa için yapılmıyorsa bir iş, çünkü o zaman talebe göre değişir, bir devlet kurumunun böyle şeylerden uzak durması lâzım. Doğrusu neyse, onu uygulaması lâzım. Öncülük edip doğrusu yayılsın diye. Adam yetiştirirken doğrusunu vermek lâzım insanlara, talebe göre değil. Kaliteden ödün vermemek lâzım. Yoksa "dünyâ çapında" müziğimiz var nasıl diyelim? Amatörlük oluyor resmen. Bunu size özel demiyorum, yanlış anlamayınız. Herkes için diyorum, idealin peşinden koşmak lâzım. Batı orkestrasında çalmasına gerek yok zâten. Kendi orkestramızda çalabilmesi lâzım. Çalabilmeleri için de bir oturma düzeni ve kac adet olacağının belirli olması gerekir. Ama sanırım yok böyle bir düzen. [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Konser Formatı
Üst
Alt