Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Güzeşti Arzu Ez Had Be Pay-i Bus-i Tü Ma Ra - Abdülkadir-i Merâgî'ye İzâfe Olunur - Nihavend-i Kebir
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="efrūḫte" data-source="post: 86151" data-attributes="member: 3556"><p>Efendim buna ne denir pek bilmiyorum. Sizi verdiğim kaynaklara, bu araştırmacıların kağıtlarına yönlendirebilirim bir tek. Bu soruların bir kısmının cevâbı var o kağıtlarda, bir kısmının yok; ancak vardığınız bazı sonuçlara nasıl vardığınızı ben pek anlamıyorum. Belki benim eksiğimdir, ancak iki peşrev karşılaştırırken, birinde çok daha sâde bir nota gördüğümüzde nasıl 'bu herhalde ibtidai formudur' sonucuna varıyoruz bilmiyorum. İran musıkîsi ile olan ilişkimiz bağlamında da isterseniz 17. ve 18. yüzyılları tecrübe etmiş musıkîşinasların görüşlerini yoksayın, ancak elimizdeki bilgi bu, ve bir de bizdeki Acemler atıflı eserler. Notalı Farsî repertuarı 19. yüzyıldan başlıyor, bunu söyledim zâten. Bunun eksikliğinde başka kaynaklara gitmemiz lâzım. Bu kaynaklar konusundaki tavrınızı siz belirleyebilirsiniz, bu forumun yöneticileri de belirleyebilir. Ancak akademik dünyâdaki fikir birliğini, kesinlikle Harun Bey kadar iyi olmasa da bir şekilde aktardığımı düşünüyorum. Eğer bu size doğru gelmiyorsa bir şey diyemem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="efrūḫte, post: 86151, member: 3556"] Efendim buna ne denir pek bilmiyorum. Sizi verdiğim kaynaklara, bu araştırmacıların kağıtlarına yönlendirebilirim bir tek. Bu soruların bir kısmının cevâbı var o kağıtlarda, bir kısmının yok; ancak vardığınız bazı sonuçlara nasıl vardığınızı ben pek anlamıyorum. Belki benim eksiğimdir, ancak iki peşrev karşılaştırırken, birinde çok daha sâde bir nota gördüğümüzde nasıl 'bu herhalde ibtidai formudur' sonucuna varıyoruz bilmiyorum. İran musıkîsi ile olan ilişkimiz bağlamında da isterseniz 17. ve 18. yüzyılları tecrübe etmiş musıkîşinasların görüşlerini yoksayın, ancak elimizdeki bilgi bu, ve bir de bizdeki Acemler atıflı eserler. Notalı Farsî repertuarı 19. yüzyıldan başlıyor, bunu söyledim zâten. Bunun eksikliğinde başka kaynaklara gitmemiz lâzım. Bu kaynaklar konusundaki tavrınızı siz belirleyebilirsiniz, bu forumun yöneticileri de belirleyebilir. Ancak akademik dünyâdaki fikir birliğini, kesinlikle Harun Bey kadar iyi olmasa da bir şekilde aktardığımı düşünüyorum. Eğer bu size doğru gelmiyorsa bir şey diyemem. [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Güzeşti Arzu Ez Had Be Pay-i Bus-i Tü Ma Ra - Abdülkadir-i Merâgî'ye İzâfe Olunur - Nihavend-i Kebir
Üst
Alt