Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Güzeşti Arzu Ez Had Be Pay-i Bus-i Tü Ma Ra - Abdülkadir-i Merâgî'ye İzâfe Olunur - Nihavend-i Kebir
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="efrūḫte" data-source="post: 86135" data-attributes="member: 3556"><p>Efendim Meragi atıflı eserlerin (belki Bizans notasıyla günümüze gelmiş bir Tasnif dışında*) herhangi birinin kendisine ait olma ihtimâli çok azdır. Bu sonuca Owen Wright** ve Walter Feldman*** gibi musıkî araştırmacıları hem tavır farklılıklarından, hem de güfte mecmualarını araştırarak varmışlardır. Bahsettiğiniz Türk müziği lahninin ne olduğunu pek bilmemekle birlikte aynı fikirde değilim; 19. yüzyıla kadar (hattâ belki de 20. yüzyıl) böyle bir ayrımdan bahsedebileceğimizi düşünmüyorum.</p><p></p><p>*<strong>bkz. </strong><em>Rediscovered Musical Treasures: Exegeses of Secular Oriental Music.</em></p><p>**Hangi yazısında bunu ele aldığını hatırlamıyorum, ancak alttaki yazıda Wright'ın fikirlerinden bahsediliyor.</p><p>***<strong>bkz.</strong> <em>The Musical "Renaissance" of Late Seventeenth Century Ottoman Turkey: Reflections on the Musical Materials of Ali Ufkî Bey (ca. 1610-1675), Hâfız Post (d. 1694) and the "Marâghî" Repertoire.</em></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="efrūḫte, post: 86135, member: 3556"] Efendim Meragi atıflı eserlerin (belki Bizans notasıyla günümüze gelmiş bir Tasnif dışında*) herhangi birinin kendisine ait olma ihtimâli çok azdır. Bu sonuca Owen Wright** ve Walter Feldman*** gibi musıkî araştırmacıları hem tavır farklılıklarından, hem de güfte mecmualarını araştırarak varmışlardır. Bahsettiğiniz Türk müziği lahninin ne olduğunu pek bilmemekle birlikte aynı fikirde değilim; 19. yüzyıla kadar (hattâ belki de 20. yüzyıl) böyle bir ayrımdan bahsedebileceğimizi düşünmüyorum. *[B]bkz. [/B][I]Rediscovered Musical Treasures: Exegeses of Secular Oriental Music.[/I] **Hangi yazısında bunu ele aldığını hatırlamıyorum, ancak alttaki yazıda Wright'ın fikirlerinden bahsediliyor. ***[B]bkz.[/B] [I]The Musical "Renaissance" of Late Seventeenth Century Ottoman Turkey: Reflections on the Musical Materials of Ali Ufkî Bey (ca. 1610-1675), Hâfız Post (d. 1694) and the "Marâghî" Repertoire.[/I] [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Güzeşti Arzu Ez Had Be Pay-i Bus-i Tü Ma Ra - Abdülkadir-i Merâgî'ye İzâfe Olunur - Nihavend-i Kebir
Üst
Alt