Mesajlar
1553
Tepki Puanı
2668
Bu adamı çok seviyorum. Ayrıca bu eserlerin nasıl okunacağı (telaffuz anlamında) konusunda da dikkat edilmesi gerekir. Ortak kültür, ortak müzik.

Ecdadın zevk-i selimiyle bin yılda imbikten geçirdiği türkçemize , ortak kültür de olsa kendi kulak zevkimize göre şekil verdiği "Gül" e , tavsiyeniz üzre buradaki telaffuz göre "Gol" mü diyelim yani?

50'li yıllara kadar ki Musiki icralarimizdaki kullanagelinen türkçemiz gayet güzeldi. Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok.
Her ne kadar ortak kültür ortak müzik de olsa her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır. Yeter ki yiyen kişi "Yiğit" olsun. 😉
 
Mesajlar
2098
Tepki Puanı
3153
''Gül''e ''gol'' demeyiz belki kıymetli hocam ama Farsça bir güfteyi o dilin konuşmacısı (anadili) tarafından seslendirilmesi bize avantaj sağlamaz mı? En azından bir fikrimiz olur. Ayrıca haddime değil ama ecdâdımız bugün ülkemizde yapılan baygın, neşesiz ve heyecanını yitirmiş icrâdansa bu icrâı bence daha çok severlerdi.
 
Mesajlar
132
Tepki Puanı
245
Yaş
36
YouTube
link
Türkçenin ıslahatından sonra değişimler olduğu kanısındayım. Bu kârlar farsça besteleniyor hep. Belki 15. yüzyılda örneğin bu telaffuz ile icra ediliyordu. Bilemiyoruz tabii. Ama Owen Wright'ın words without songs adlı kitabında bir ifade vardır. Der ki, bu eserlerde kullanılan "ahha" "ha ha" gibi terennümler, telaffuz güçlüğünden dolayı Osmanlı müziğinde terk edilmiştir. Nitekim daha sonraki yüzyıllarda yapılan terennümlü eserlerde bu kalıpların kullanılmadığını görmekteyiz. Bu küçük bir işaret olabilir. Telaffuz zorlanamaz tabii. Yani "İstanbul tavrı ezan ya da kuran" okuma gibi şeyler de vardır. Ama belki bu yârlarda vs. daha dikkat edilebilir.
 
Mesajlar
1553
Tepki Puanı
2668
Telaffuz zorlanamaz tabii. Yani "İstanbul tavrı ezan ya da kuran" okuma gibi şeyler de vardır. Ama belki bu yârlarda vs. daha dikkat edilebilir.

Bunlar da zaten hem-fikiriz. Kâr beste tevsih gibi formların hattâ 50 ye kadar yapılmış şarkıların dahi, sizin de vurguladiginiz gibi baygın, usulden berî, tuhaf "nüans" anlayışlarıyla okumak musikimizin tabiatine aykırıdır.
 
Üst Alt