Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Goygoylu Okuma Tavrı
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Levent Çelik" data-source="post: 71030" data-attributes="member: 124"><p>Tekke tavrıdır. Tekkede zikrin vurgularina paralel bir ahenkle okumak için, tek hece ile uzun suren nağmelerde küçük değerdeki notaları net verebilmek, bunun yanında talebeye aktarırken yine aynı şekildeki nağmeleri net öğretebilmek için, gerekli hareketlerde "g, ğ, y" sessiz harfleri aralarda katılır. </p><p></p><p>Hem zikirde hem de öğretimde artık meleke haline gelen bu tavır dînî musikide özellikle kullanilirken Kâr, Beste, (hatta elhani elverişli Şarkılarda da) vs. gibi la-dînî eserlerde de kullanılmış. Dozunda ve yerinde (ne-neden yaptığını bilerek) kullanilmali diye de düşünüyorum. </p><p></p><p>Münir Bey'in 55, 60 yaşından önceki kayıtları bunun ölçüsünü bize veriyor aslında.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Levent Çelik, post: 71030, member: 124"] Tekke tavrıdır. Tekkede zikrin vurgularina paralel bir ahenkle okumak için, tek hece ile uzun suren nağmelerde küçük değerdeki notaları net verebilmek, bunun yanında talebeye aktarırken yine aynı şekildeki nağmeleri net öğretebilmek için, gerekli hareketlerde "g, ğ, y" sessiz harfleri aralarda katılır. Hem zikirde hem de öğretimde artık meleke haline gelen bu tavır dînî musikide özellikle kullanilirken Kâr, Beste, (hatta elhani elverişli Şarkılarda da) vs. gibi la-dînî eserlerde de kullanılmış. Dozunda ve yerinde (ne-neden yaptığını bilerek) kullanilmali diye de düşünüyorum. Münir Bey'in 55, 60 yaşından önceki kayıtları bunun ölçüsünü bize veriyor aslında. [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Goygoylu Okuma Tavrı
Üst
Alt