Eser:Bir Gün Seni Elbet Eder Vâsıl-ı CânânBestekâr:Ertuğrul İnançGüfte Sâhibi:Yûsuf Kenan BeyMakam:IsfahanForm:ŞarkıUsûl:Sengin SemaiGüfte:Bir gün seni elbet eder vâsıl-ı cânânHer âh-ı seher-gâh ile bu hâl-i perîşânBak bülbüle sabreyle gönül eyleme efganHengâm-ı güle nûş-i müle şunda ne kaldı"Sislendi hevâ..." Hicaz Şarkı'nın 2. Kıt'asıdırKaynak:Ertuğrul İnançDiğer Bilgiler:Nota yazımında kullanılan farklı Değiştirme İşaretlerinden dolayı açıklama:"Perdeler" adlı dosyaya dâir; Abdülbâkî Nâsır Dede'nin Tetkîk ü Tahkîk adlı eserinde göstermiş olduğu, hattâ kendisinden evvel de var olan 17 perdeli nazariye esas alınmıştır Değiştirme işâretlerini, Yalçın Tura, "Kantemir Edvârı"'nın başındaki kendi ifâdesiyle Aka Gündüz'le birlikte icad edip kullanmaya başlamışlardır.
Eser:
Bir Gün Seni Elbet Eder Vâsıl-ı Cânân
Bestekâr:
Ertuğrul İnanç
Güfte Sâhibi:
Yûsuf Kenan Bey
Makam:
Isfahan
Form:
Şarkı
Usûl:
Sengin Semai
Güfte:
Bir gün seni elbet eder vâsıl-ı cânân
Her âh-ı seher-gâh ile bu hâl-i perîşân
Bak bülbüle sabreyle gönül eyleme efgan
Hengâm-ı güle nûş-i müle şunda ne kaldı
"Sislendi hevâ..." Hicaz Şarkı'nın 2. Kıt'asıdır
Kaynak:
Diğer Bilgiler:
Nota yazımında kullanılan farklı Değiştirme İşaretlerinden dolayı açıklama:
"Perdeler" adlı dosyaya dâir; Abdülbâkî Nâsır Dede'nin Tetkîk ü Tahkîk adlı eserinde göstermiş olduğu, hattâ kendisinden evvel de var olan 17 perdeli nazariye esas alınmıştır
Değiştirme işâretlerini, Yalçın Tura, "Kantemir Edvârı"'nın başındaki kendi ifâdesiyle Aka Gündüz'le birlikte icad edip kullanmaya başlamışlardır.