Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Bir Eseri Ses Kaydından Notaya Alırken Nelere Dikkat Edersiniz?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Levent Çelik" data-source="post: 85506" data-attributes="member: 124"><p>Notaya baktığımızda sadece seslerin grafiğini görmüyoruz. Geliştirdiğimiz ya da duymak istediğimiz icrâ üslubunun direklerini kolonlarını da yerleştiriyoruz kağıdın üzerine ki seslendirerek hayat verdiğimiz müzik de bütün bu alışkanlıklarımız birikimlerimizle şekilleniyor.</p><p></p><p>Mesela bir kitap okuruz. Sonra bir yönetmen o romanın filmini çeker. A biliyorum hikâyeyi deyip heyecanla seyretmeye gidersin, hayal kırıklığı ile evine dönersin.</p><p></p><p>Kendi hayal dünyanda şekillendirdigin roman film içinde bambaşka bir hâle bürünmüştür.</p><p></p><p>Filmi sen çekse idin hayalindeki gibi olurdu ama bir başka kişinin hayali algısı birikimleri vs doğal olarak farklı olduğundan, aynı hikayeyi senin düşündüğünden farklı yorumlaması normaldir. Bir de oyuncuların da kendi hayallerini kattıklarını da hesap edersek, hikaye sizin anladığınızdan çok başka yerlere gitmiştir artık.</p><p></p><p>Öte yandan eğitim esnasında öğrencilere hatırlatıcı olması açısından, kendi istediğimiz tavrı gösteren bir takım işaretlerden faydalanmak iyi olabilir. Derslerde de yeri geldikçe sözle anlatıp istediğimi alamadığım yerlerde bazı işaretlerle tahtada örnekledigim oluyor. Bunlar sistemli olmayan o anki ihtiyaca göre uydurduğum şeyler genelde</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Levent Çelik, post: 85506, member: 124"] Notaya baktığımızda sadece seslerin grafiğini görmüyoruz. Geliştirdiğimiz ya da duymak istediğimiz icrâ üslubunun direklerini kolonlarını da yerleştiriyoruz kağıdın üzerine ki seslendirerek hayat verdiğimiz müzik de bütün bu alışkanlıklarımız birikimlerimizle şekilleniyor. Mesela bir kitap okuruz. Sonra bir yönetmen o romanın filmini çeker. A biliyorum hikâyeyi deyip heyecanla seyretmeye gidersin, hayal kırıklığı ile evine dönersin. Kendi hayal dünyanda şekillendirdigin roman film içinde bambaşka bir hâle bürünmüştür. Filmi sen çekse idin hayalindeki gibi olurdu ama bir başka kişinin hayali algısı birikimleri vs doğal olarak farklı olduğundan, aynı hikayeyi senin düşündüğünden farklı yorumlaması normaldir. Bir de oyuncuların da kendi hayallerini kattıklarını da hesap edersek, hikaye sizin anladığınızdan çok başka yerlere gitmiştir artık. Öte yandan eğitim esnasında öğrencilere hatırlatıcı olması açısından, kendi istediğimiz tavrı gösteren bir takım işaretlerden faydalanmak iyi olabilir. Derslerde de yeri geldikçe sözle anlatıp istediğimi alamadığım yerlerde bazı işaretlerle tahtada örnekledigim oluyor. Bunlar sistemli olmayan o anki ihtiyaca göre uydurduğum şeyler genelde [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Bir Eseri Ses Kaydından Notaya Alırken Nelere Dikkat Edersiniz?
Üst
Alt