Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Aşkın Katarında Merd-i Mücerret - Belirsiz - Hüseyni (Giydirme Eser)
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="nihavend" data-source="post: 78172" data-attributes="member: 95"><p>Murselin beyin referansından yola çıkarak eserin güfte şairi hakkında ilginç bir ayrıntıya denk geldim. İleride ansiklopedik sisteme geçildiğinde gerekirse kullanılabilsin diye yazıyorum.</p><p></p><p><a href="https://www.alevibektasi.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=680:kazl-ceme-eryekerikli-baba-bektai-tekkesi&catid=38:2014-11-29-00-06-44&Itemid=54" target="_blank">Şurada</a> yer alan bir çalışmada "Konyalı Perişan Hafız Ali Baba" ile aslen İşkodralı olan "El-Hacc Mehmed Perişan Baba"nın pek çok kaynakta karıştırıldığı ve/veya aynı kişi kabul edildiği, ancak öyle olmadığı, iki farklı Perişan lakaplı ismin bulunduğu savunuluyor. Hatta çalışma, ilginç bir şekilde bu yanlışlığa ortak bir biyografi uydurulduğunu ve bu biyografinin sıklıkla kullanıldığını da iddia ediyor. Ortak biyografi, Perişan Baba'mızın, İşkodra'da doğup vazifeli olarak önce Konya'ya, ardından da İstanbul'a transfer olduğunu ve nihayet İstanbul'da vefat ettiğini anlatıyor.</p><p></p><p>Murselin beyin verdiği kaynakta da (Alevi Bektaşi Şairleri Antolojisi), bu çalışmada hatalı olduğu iddia edilen ortak biyografi verilmiş.</p><p></p><p>Bizde <a href="https://divanmakam.com/wiki/el-hac-muhammed-perisan-baba.2351/" target="_blank">El-hâc Muhammed Perîşan Baba</a> adına kayıtlı olan <a href="https://divanmakam.com/forum/subhu-sam-ey-gonul-cekelim-gulbank-anonim-trakya-bektasilerinden-zavil.55721/" target="_blank">Subhu şam ey gönül çekelim gülbank</a> güfteli nefesin kayıtlı tek notasında, eserin "Trakya Bektaşilerinden alınma" olduğu özellikle vurgulanmış. Bu bilgi de bizi (yoruma açık tabii ama) Konyalı Perişan Baba'mızdan biraz uzaklaştırıyor. </p><p></p><p>Her iki eserin güftesinin de aynı kişiye ait olduğunu düşünürsek, ki iki şiir de birbirine üslup ve şekil yönünden benziyor gibi (yahut benzemiyorsa, bu işten anlayan arkadaşlar buraya bir şerh düşebilirler), ama yukarıdaki kaynakta iddia edildiği üzere Konyalı Perişan Baba ile İşkodralı Perişan Baba'nın aynı kişi olmadığını kabul edersek; Bu eserlerin güfte şairi olarak <a href="https://divanmakam.com/wiki/el-hac-muhammed-perisan-baba.2351/" target="_blank">El-hâc Muhammed Perîşan Baba</a>'yı işaretlememiz daha uygun düşer. Biyografi için, gerekirse, bu mesajın içeriğindeki ilk linkten istifade edilebilir.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nihavend, post: 78172, member: 95"] Murselin beyin referansından yola çıkarak eserin güfte şairi hakkında ilginç bir ayrıntıya denk geldim. İleride ansiklopedik sisteme geçildiğinde gerekirse kullanılabilsin diye yazıyorum. [URL='https://www.alevibektasi.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=680:kazl-ceme-eryekerikli-baba-bektai-tekkesi&catid=38:2014-11-29-00-06-44&Itemid=54']Şurada[/URL] yer alan bir çalışmada "Konyalı Perişan Hafız Ali Baba" ile aslen İşkodralı olan "El-Hacc Mehmed Perişan Baba"nın pek çok kaynakta karıştırıldığı ve/veya aynı kişi kabul edildiği, ancak öyle olmadığı, iki farklı Perişan lakaplı ismin bulunduğu savunuluyor. Hatta çalışma, ilginç bir şekilde bu yanlışlığa ortak bir biyografi uydurulduğunu ve bu biyografinin sıklıkla kullanıldığını da iddia ediyor. Ortak biyografi, Perişan Baba'mızın, İşkodra'da doğup vazifeli olarak önce Konya'ya, ardından da İstanbul'a transfer olduğunu ve nihayet İstanbul'da vefat ettiğini anlatıyor. Murselin beyin verdiği kaynakta da (Alevi Bektaşi Şairleri Antolojisi), bu çalışmada hatalı olduğu iddia edilen ortak biyografi verilmiş. Bizde [URL='https://divanmakam.com/wiki/el-hac-muhammed-perisan-baba.2351/']El-hâc Muhammed Perîşan Baba[/URL] adına kayıtlı olan [URL='https://divanmakam.com/forum/subhu-sam-ey-gonul-cekelim-gulbank-anonim-trakya-bektasilerinden-zavil.55721/']Subhu şam ey gönül çekelim gülbank[/URL] güfteli nefesin kayıtlı tek notasında, eserin "Trakya Bektaşilerinden alınma" olduğu özellikle vurgulanmış. Bu bilgi de bizi (yoruma açık tabii ama) Konyalı Perişan Baba'mızdan biraz uzaklaştırıyor. Her iki eserin güftesinin de aynı kişiye ait olduğunu düşünürsek, ki iki şiir de birbirine üslup ve şekil yönünden benziyor gibi (yahut benzemiyorsa, bu işten anlayan arkadaşlar buraya bir şerh düşebilirler), ama yukarıdaki kaynakta iddia edildiği üzere Konyalı Perişan Baba ile İşkodralı Perişan Baba'nın aynı kişi olmadığını kabul edersek; Bu eserlerin güfte şairi olarak [URL='https://divanmakam.com/wiki/el-hac-muhammed-perisan-baba.2351/']El-hâc Muhammed Perîşan Baba[/URL]'yı işaretlememiz daha uygun düşer. Biyografi için, gerekirse, bu mesajın içeriğindeki ilk linkten istifade edilebilir. [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Aşkın Katarında Merd-i Mücerret - Belirsiz - Hüseyni (Giydirme Eser)
Üst
Alt