Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Afitab-ı Subh-i Ma Evha Habib-i Kibriya - Zeki Arif Ataergin - Hüseyni
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Semih Özdemir" data-source="post: 86456" data-attributes="member: 2487"><p>Sevgili kardeşim tam olarak amacımız alıştığımız Arel sistemine göre notayı yazabilmek ve dahi dediğiniz gibi gerekli yerlere naturel koymak. V1 notasına bakınca donanımda hiçbir şey görmüyoruz. Ancak tepede “Hüseyni” yazıyor. Başta bu şu ihtimali akla getirebilir; yazar donanımı önemsememiş ve “Hüseyni makam dizisi seslerini bilen zaten okur” demiş olabilir. Ancak bakıyoruz ki iki farklı bemol özellikle bazı yerlerde kullanılmış. Ve bu iki bemolden biri Arel ve Ezgi’nin kullandığı değil de Yekta’nın kullandığı stilden olduğu için anlıyoruz ki Yekta’nın sistemi kullanılmış. Malumunuz Yekta’nın donanımda bir şey yazmasa da ana sesleri acemli Rast dizisidir. Yani si sesi koma bemolü yazılmadan zaten segahtır. Ancak yukarıda da evici göstermek için diyez koymak zorunda kalırız. Bu işin ilk tarafıydı. Bir de olay yalnızca işaretler değil, o işaretlerin temsil ettiği frekans oranlarını unutmamalıyız. Zira Yekta’nın tanımladığı aralıklar ve bu sebeple bemol-diyezlerinin tizlik-pestlik derecesiyle Arel-Ezgi’ninkiler farklıdır. Hasılı oranlar farklı da olsa en yakınını koymak ya da hedeflenen makamı hatırlatacak doğru çeşniyi gösterir işareti yerleştirmek gerekir. İşte Arel-Ezgi’in göstergeleriyle yazarken bu hususlara dikkat etmemiz gerektiğini düşünüyorum.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Semih Özdemir, post: 86456, member: 2487"] Sevgili kardeşim tam olarak amacımız alıştığımız Arel sistemine göre notayı yazabilmek ve dahi dediğiniz gibi gerekli yerlere naturel koymak. V1 notasına bakınca donanımda hiçbir şey görmüyoruz. Ancak tepede “Hüseyni” yazıyor. Başta bu şu ihtimali akla getirebilir; yazar donanımı önemsememiş ve “Hüseyni makam dizisi seslerini bilen zaten okur” demiş olabilir. Ancak bakıyoruz ki iki farklı bemol özellikle bazı yerlerde kullanılmış. Ve bu iki bemolden biri Arel ve Ezgi’nin kullandığı değil de Yekta’nın kullandığı stilden olduğu için anlıyoruz ki Yekta’nın sistemi kullanılmış. Malumunuz Yekta’nın donanımda bir şey yazmasa da ana sesleri acemli Rast dizisidir. Yani si sesi koma bemolü yazılmadan zaten segahtır. Ancak yukarıda da evici göstermek için diyez koymak zorunda kalırız. Bu işin ilk tarafıydı. Bir de olay yalnızca işaretler değil, o işaretlerin temsil ettiği frekans oranlarını unutmamalıyız. Zira Yekta’nın tanımladığı aralıklar ve bu sebeple bemol-diyezlerinin tizlik-pestlik derecesiyle Arel-Ezgi’ninkiler farklıdır. Hasılı oranlar farklı da olsa en yakınını koymak ya da hedeflenen makamı hatırlatacak doğru çeşniyi gösterir işareti yerleştirmek gerekir. İşte Arel-Ezgi’in göstergeleriyle yazarken bu hususlara dikkat etmemiz gerektiğini düşünüyorum. [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Afitab-ı Subh-i Ma Evha Habib-i Kibriya - Zeki Arif Ataergin - Hüseyni
Üst
Alt