Bestekâr
Fehîm Bey (Müsâhib-i Şehriyârî)
Güfte Sâhibi
Belirsiz
Makam
Rast
Form
Saz Semaisi
Usûl
Aksak Semai
Kaynak
Sanat Müziği Notaları

Makam

DîvânMakam Robotu
Mesajlar
45071
Tepki Puanı
488
Eser:
Saz Semaisi (Peyker)

Bestekâr:
Fehîm Bey (Müsâhib-i Şehriyârî)

Güfte Sâhibi:
Belirsiz

Makam:
Rast

Form:
S.Eser

Usûl:

Güfte:
-

Kaynak:

Diğer Bilgiler:
Arşiv No: E2535 -
 

Bütün Ekli Dosyaları İndir

Moderatörün son düzenlenenleri:
Mesajlar
1192
Tepki Puanı
1776
Yaş
33
Saz eserlerinin bazen isimleri oluyor, Şükûfezâr, Cihânârâ vs. gibi. Meselâ bunun ismi de “Peyker”. Acaba eserin ismi gibi bir başlıkta açmalı mıyız? Az miktarda olmakla birlikte bazı sözlü eserlerde de bu durum sözkonusu.
 
Mesajlar
2516
Tepki Puanı
3898
İnternet Sayfası
link
Facebook
link
Saz eserlerinin bazen isimleri oluyor, Şükûfezâr, Cihânârâ vs. gibi. Meselâ bunun ismi de “Peyker”. Acaba eserin ismi gibi bir başlıkta açmalı mıyız? Az miktarda olmakla birlikte bazı sözlü eserlerde de bu durum sözkonusu.
O gibi durumlarda yapılması gerekenler basit.
Biz eserleri "Eser İsmi - Bestekâr - Makam - Versiyon No" diye kaydediyoruz.
Saz eserleri genelde isimsiz olduklarından, kullanılan formun ismi yer alıyor eser isminin yerine. Ancak sizin dediğiniz gibi bâzı saz eserlerinin isimleri oluyor (özellikle son dönemde Göksel Baktagir böyle bir yol seçmiş gibi). Yâni kısacası böyle bir durumda eserin ismi varsa en başa almak yeterli olacaktır, ancak saz eserlerinde alışılmışın dışına çıkmamak için, yine formun ismi kalmalıdır bana göre ve parantez içine eserin ismi konulmalıdır. Aynen bu eserde yaptığım gibi.
 
Üst Alt