Bestekâr
Belirsiz
Güfte Sâhibi
Yok
Makam
Nihavend
Form
Saz Semaisi
Usûl
Yürük Semai
Kaynak
Hakan Cevher, Mecmû'a-ı Sâz ü Söz
Mesajlar
202
Tepki Puanı
327
Eser:

Bestekâr:
Belirsiz

Güfte Sâhibi:
Yok

Makam:

Form:

Usûl:

Güfte:
-

Kaynak:
Hakan Cevher'in doktora tezi, "Ali Ufkî Bey ve Hâzâ Mecmû'a-ı Sâz ü Söz (Transkripsiyon, İnceleme)".

Diğer Bilgiler:
  • Bu eser açıkça bir saz semaisi olsa da, günümüzdeki saz semaisi formundan farklıdır. Bu tür 6 zamanlı, usûlü değişmeyen saz semaileri, büyük ihtimâlle 19. yüzyılın başına kadar bestelenmiştir (Ali Ufkî dışında, Kantemiroğlu [burada mehter eserleri olduğu düşünülmüş, ancak bunu destekleyecek bir şey bulamadım] ve Kevserî'nin nota koleksiyonlarında da vardır). Şu an ise son yürük semailer ve birkaç geç dönem eseri (mesela Hasip Dede'nin Nihavend Saz Semaisi, ancak o eser de iki usûllüdür) dışında repertuvarda bulunmaz.
  • İlginç bir şekilde, bu eserde makâm belirtilip, usûl belirtilmemiştir, ancak Yürük Semai usûlünde olduğu hem zamanın form standartları hem de melodik yapısından bellidir.
  • "M." kısaltması, "Mülazime" demektir.
 

Bütün Ekli Dosyaları İndir

Son düzenleme:
Üst Alt