- Mesajlar
- 202
- Tepki Puanı
- 327
Eser:
Bestekâr:
Güfte Sâhibi:
Makam:
Form:
Usûl:
Güfte:
Kaynak:
Diğer Bilgiler:
Bestekâr:
Belirsiz
Güfte Sâhibi:
Yok
Makam:
Form:
Usûl:
Güfte:
-
Kaynak:
Hakan Cevher'in doktora tezi, "Ali Ufkî Bey ve Hâzâ Mecmû'a-ı Sâz ü Söz (Transkripsiyon, İnceleme)".
Diğer Bilgiler:
- Bu eser açıkça bir saz semaisi olsa da, günümüzdeki saz semaisi formundan farklıdır. Bu tür 6 zamanlı, usûlü değişmeyen saz semaileri, büyük ihtimâlle 19. yüzyılın başına kadar bestelenmiştir (Ali Ufkî dışında, Kantemiroğlu [burada mehter eserleri olduğu düşünülmüş, ancak bunu destekleyecek bir şey bulamadım] ve Kevserî'nin nota koleksiyonlarında da vardır). Şu an ise son yürük semailer ve birkaç geç dönem eseri (mesela Hasip Dede'nin Nihavend Saz Semaisi, ancak o eser de iki usûllüdür) dışında repertuvarda bulunmaz.
- İlginç bir şekilde, bu eserde makâm belirtilip, usûl belirtilmemiştir, ancak Yürük Semai usûlünde olduğu hem zamanın form standartları hem de melodik yapısından bellidir.
- "M." kısaltması, "Mülazime" demektir.
Bütün Ekli Dosyaları İndir
-
167.5 KB Görünüm: 34
Son düzenleme: