- Mesajlar
- 202
- Tepki Puanı
- 327
Eser:
Bestekâr:
Güfte Sâhibi:
Makam:
Form:
Usûl:
Güfte:
Kaynak:
Diğer Bilgiler:
Bestekâr:
Belirsiz
Güfte Sâhibi:
Yok
Makam:
Form:
Usûl:
Güfte:
-
Kaynak:
Hakan Cevher'in doktora tezi, "Ali Ufkî Bey ve Hâzâ Mecmû'a-ı Sâz ü Söz (Transkripsiyon, İnceleme)".
Diğer Bilgiler:
- MSS'deki Darb-ı Feth usûlü, anlaşıldığı kadarıyla, günümüzdeki usûlle zaman anlamında benzerlik gösterir; ancak darplarının aynı olup olmadığı belirsizdir, Hakan Cevher de bu usûlün açıklaması sonrasında, "Zarb-ı Fetih Usûlü ve Bu Usûlle Bestelenmiş Peşrevler Hakkında" adlı, Yalçın Tura'ya ait bir makale önerir. (Makaleyi okumadım, meraklısına bilgi olarak sunuyorum.)
- Mülazime'nin sonunda, hiçbir notaya veya susa denk gelmeyen bir fermata işareti vardır. Constantinople adlı grup, kendi icrâlarında (öneririm, her ne kadar enstrümantasyonu döneme o kadar uymasa da, çalış tekniği açısından güzel bir icradır) bu işareti yok saymıştır. Kendi tecrübemde ise, bu işaretin "ağırlaşarak" olarak algılanması en mantıklı dinamiği vermektedir.
- Zeyl, "uzatma", "ilave" ya da "kuyruk" demektir, ayrı bir hâne olarak algılanması gerekir, ve MSS'de sadece darb-ı feth usûllü eserlerde kullanılmıştır.
Bütün Ekli Dosyaları İndir
-
309.6 KB Görünüm: 13
Son düzenleme: