Bestekâr
Zaharya
Güfte Sâhibi
Mehmet Ragıp Paşa
Makam
Segah
Form
Beste
Usûl
Çenber (Ağır)
Kaynak
Dârülelhân Külliyâtı, İSAM - Cüneyd Kosal Türk Musikisi Arşivi, Nota Arşivleri, Sanat Müziği Notaları, Faruk İnan

Makam

DîvânMakam Robotu
Mesajlar
45071
Tepki Puanı
484
Eser:
Çeşm-i meygunun ki bezm-i meyde canan döndürür

Bestekâr:

Güfte Sâhibi:

Makam:

Form:

Usûl:

Güfte:
Çeşm-i meygûnun ki bezm-i meyde cânân döndürür
Sâki-i gül-çehre gûyâ câm-ı rahşân döndürür
Berg-i ruhsâr-ı arakrîz-i gülâb-ı şerm olur
Ol gül endâm ki âgûşunda yârân döndürür

Örnek:

Kaynak:

Diğer Bilgiler:
Arşiv No: 2978 -
ISAM, Cüneyd Kosal Türk Mûsıkîsi Arşivi: D-13/42-1 , D-60/418-1
 

Bütün Ekli Dosyaları İndir

Moderatörün son düzenlenenleri:
Mesajlar
1178
Tepki Puanı
1766
Yaş
33
Bu eserin eski yazı ile yazılmış notalarının tamamında eser çargâh-nevâ ile başlıyor. Ancak Dârülelhân her nedense eseri Segâh'tan başlatmış. Bu da eserin sonraki bütün notalarda ve icralarda Dârülelhân'ın tasarrufu ile şekillenmesi ile neticelenmiş. Neden böyle bir şey yapılmış. Segâh'tan başlayan tek bir nota yokken, Dârülelhân neden böyle bir tasarrufta bulunmuş anlayamıyorum doğrusu. Acaba nazarî düşünceler, eserleri de zapt ü rapt almaya mı sevk etti esâtizeyi?
 
Mesajlar
1178
Tepki Puanı
1766
Yaş
33
Dönderir doğrusu. Ancak bu arz ettiğimiz husus bilgi kirliliğinden kaynaklanmıyor. Baktığım bütün eski ve muteber kaynaklarda bu eserin notası do-re diye başlıyor. Altını çiziyorum, bütün. Tek bir istisnası yok. Böyle olunca Dârülelhân'ın müdahelesi olduğu sonucu ortaya çıkıyor. Ha o da bir zevkli versiyondur, eyvallah. Ama bu hususa dikkatinizi çekmek istedim. Başka arkadaşlar da bu konuyu araştırabilirler. Bilmediğimiz çok şeyi öğreniyoruz, öğreneceğiz.
 
Üst Alt